Welcome to the US Virgen islands - Reisverslag uit Charlotte Amalie, Amerikaanse maagdeneilanden van Richard Visser - WaarBenJij.nu Welcome to the US Virgen islands - Reisverslag uit Charlotte Amalie, Amerikaanse maagdeneilanden van Richard Visser - WaarBenJij.nu

Welcome to the US Virgen islands

Door: rwvisser

Blijf op de hoogte en volg Richard

28 Maart 2010 | Amerikaanse maagdeneilanden, Charlotte Amalie

Na tien uren in een te krappe stoel te hebben gezeten was ik dan eindelijk aangekomen in Atlanta, de eerste stop van de reis. Daar moest ik eerst langs de immigratiedienst. Ik had al een half uur vertraging en had nu nog 2 uur overstaptijd over. De luchthaven van Atlanta is dusdanig groot dat ik met de metro van de ene naar de andere gate toe moest gaan. Ik was ‘m een beetje aan het knijpen voor de immigratiedienst toen ik de rij zag staan. Het mocht even duren maar wanneer je eenmaal in Amerika bent wordt je niet meer gecontroleerd.

Toen ik zat te wachten op mijn volgende vlucht werd omgeroepen, dat je voor een kleine vergoeding een upgrade naar businessclass kon kopen. Ik vond natuurlijk wel dat ik dat verdiende na 10 uren heel krap te hebben gezeten. Daar heb ik dus niet al te lang over nagedacht en gewoon gedaan.

Eenmaal aangekomen op St Thomas ben ik in een bus gestapt met nog een aantal andere mensen. Ik dacht dat het een klein eilandje was maar het busje heeft er toch bijna een half uur over gedaan om mijn hotel te vinden en ik was de 2de die werd afgezet. In het hotel kreeg ik de sleutel van een ruime hotelkamer met kitchette. En toen ik de volgende ochtend mijn gordijnen opende zag ik dat ik een geweldig uitzicht op de zee had!

De eerste dag ben ik direct maar op onderzoek uitgegaan waar ik me zou moeten melden om de beginnen met werken. Maar niemand wist het precies. Het enige dat wel duidelijk was is dat ik de volgende dag naar de Social Security zou moeten voor een sofinummer.

Dus ik daar de volgende dag naartoe, zegt het vrouwtje achter de balie dat ik niet de goede papieren bij me heb. Waarop ik zeg, ik heb op internet gelezen dat dit wel goed moet zijn voor een Social Security number (sofinummer). Ze begint te lachen en zegt, dus jij wil mijn gaan vertellen wat wel en niet goed is. Ik zit hier en daar moet jij het mee doen. Dus daar moet ik komende week gewoon weer langs gaan met de “correcte” papieren.

Ik mag nu in ieder geval wel aan het werk maar mag nog niet in de bediening. Daar heb je namelijk een Health pas voor nodig en die kan je alleen aanvragen met een Social Security number.

Voor alsnog vermaak ik me prima. De volgende keer zal ik vertellen over m’n werkzaamheden. Dan weet ik ook wat beter wat het inhoud.

Warme Groet,
Richard

p.s. Foto's onder constructie

  • 28 Maart 2010 - 17:06

    Jochem:

    Aan de temperatuur en weersverwachting heb je het ietsje beter als hier ;)

    Ben benieuwd kerel!

    Have fun & take care!

  • 28 Maart 2010 - 18:48

    Joost:

    Klinkt nog steeds lekker daar! En inderdaad zien de weersverwachtingen erbij jou wat florisanter uit dan hier! Maar leuk vrouwtje achter die balie dan! Maar waarom zou je eigenlijk een health pas halen? Hoef je ook geen borden te sjouwen! ;) Ik had het wel geweten:P Veel plezier daar!

    Xje Hay

  • 28 Maart 2010 - 20:25

    Eef. Birgit & Sjon:

    Richard HI!! HI Richard!!

    Eindelijk horen we wat van je, ondertussen waren we bang dat je in de bermuda driehoek was gevallen.. ;)

    Sowieso heb jij bussines class geboekt, my god! 10 uren in te krappe stoel is niet goed voor je doorbloeding.. Dan ook nog zo'n takke hork die zegt dat het niet goed is, heel enorm uitputtend! Majaaa het komt goed, hoe is de omgeving? De locals? Je stage? My god, wij zijn zo benieuwd en missen je best wel een beetje!
    Ga daar een steengoede tijd van maken en we horen binnentkort wel van je!

    Lieverd wat liefde en regen & kusjes uit Nederland!!

    Send us some hoteness! We zijn eraan toe!

  • 29 Maart 2010 - 06:33

    Edwin:

    Hoezo ' met mij moet je het maar doen '? WAAR IS JE MANAGER trut? Pfff...

    Als het goed is zijn de correcte papieren binnegekomen en ik zal ze vanmiddag maar je doorsturen.. Ik mail je daar nog wel even over.. Zoals Joost al zei; Ik zou me er niet zo druk over maken. Voorlopig geen gesjouw met borden ! Heerlijk!

    Ik zal ook een retour enveloppe bij de zending met papieren doen zodat je wat van dat belachelijk hete weer retour kunt sturen. Wij zijn hier in Nederland gekieteld met 1 week ' mooi ' weer en nu is het weer zoals vanouds grouw en grijs... BLEGH...

    Ben heel benieuwd hoe je werk / stage is, schrijf daar maar snel over..

    Voor nu groetjes van Rik en mij en tot snel x

  • 30 Maart 2010 - 21:38

    Antje:

    Hey jonge :)
    Heb me al ff aangemeld, kan ik mooi op de hoogte blijven van jou avontuur!! Mooi uitzicht lees ik net, wat wil je nog meer haha!
    Heel veel suc6 de komende eerste dagen.. ik zal voor je duimen :)

    Dikke tut uit het Noorden
    Grand mekka kokkinnetje :P

  • 31 Maart 2010 - 15:27

    Joel:

    W8 met smart op je volgende berichtje en fotos! Het weer ziet er in ieder geval goed uit voor de aankomende dagen:P

  • 02 April 2010 - 07:46

    Aukje:

    Hey Richard, heb me net aangemeld! Blijf je zeker volgen, ben benieuwd!

    Veel (werk)plezier!!

  • 04 April 2010 - 14:47

    Maris En Bernard:

    Gevonden hoor, die site van je!! Ook niet even melden ofzo..:D
    Moet ik dan weer van eef horen:D En is het oog nog niet eens dezelfde als die in thailand...
    Nu ook een mail naar je juiste mail verstuurd...
    Want jij gebruikt tharichard niet meer!!! :S

    Nu genoeg geklaagd! Super mooi verhaal!! En ik verwacht natuurlijk een mailtje terug met alle ins en outs!

    Liefs uit Fryslan!

  • 08 April 2010 - 14:06

    Nigel:

    Hey Richard,

    Vermaak je je wat? Bel me ff op 5815153...

    Ciao,
    Nigel

  • 08 April 2010 - 22:54

    Pauline:

    jaja, k weet t, nog een keer! maar ik heb geboekt!!!
    Als je de zon namelijk niet deze kant op stuurt, kom ik m wel halen! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Amerikaanse maagdeneilanden, Charlotte Amalie

Stage op St Thomas

Recente Reisverslagen:

18 Oktober 2010

Nederlanders op het eiland!

05 September 2010

Teken van leven ;)

03 Mei 2010

Manager ?!?

13 April 2010

Het echte leven is begonnen!

28 Maart 2010

Welcome to the US Virgen islands
Richard

Actief sinds 22 Feb. 2010
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 12185

Voorgaande reizen:

21 Maart 2010 - 21 Maart 2011

Stage op St Thomas

Landen bezocht: