Het echte leven is begonnen! - Reisverslag uit Charlotte Amalie, Amerikaanse maagdeneilanden van Richard Visser - WaarBenJij.nu Het echte leven is begonnen! - Reisverslag uit Charlotte Amalie, Amerikaanse maagdeneilanden van Richard Visser - WaarBenJij.nu

Het echte leven is begonnen!

Door: rwvisser

Blijf op de hoogte en volg Richard

13 April 2010 | Amerikaanse maagdeneilanden, Charlotte Amalie

De eerste dag begon met een ontbijtje met een aantal restaurant managers van het hotel. Eerst kreeg ik te horen dat ik “administrative assistant F&B” (alle restaurants) ging worden. Dat houd in dat ik aankoop orders de deur uit doe, menu en wijn kaarten maak, de standaard procedures uitwerk ect ect. Maar daar kwam direct achteraan, dat ik de manager van het ontbijt, roomservice en een koffie/sandwich/ijs shop over ging nemen. Het was namelijk haar laatste dag voor haar, 2 weken durende, vakantie.

Nadat ik dit te horen kreeg was mijn eerste gedachte; dat is wel heel veel vertrouwen in een stagiair die je net een half uur kent. Ik heb toen de hele dag met haar meegelopen om te kijken wat haar taken allemaal inhouden en wat ik daarmee moest doen. Na behoorlijk wat aantekeningen kreeg ik een beter beeld van wat mijn taken zouden inhouden. Dat is voornamelijk controleren of alles nog gaat zoals het zou moeten gaan en het hele financiële plaatje bijhouden.

Ik begin nu ieder ochtend om 9 uur met de line-up. Hierin bespreken de managers van alle afdelingen zaken zoals de dingen die aangepakt moeten worden, het aantal gasten die het hotel verblijven, en nog eventuele bijzonderheden. Verder heb ik 1 keer per week een F&B meeting met alle restaurantmanagers en supervisors waarvan het enige vervelende is dat ik de notulist ben. Eerder waren de notulen 5 pagina’s lang maar ik heb deze dusdanig ingekort dat er nu nog 2 pagina’s over blijven. De inhoud blijft goed, alleen maak ik er niet een heel verhaal van. Iedere maandag heb ik ook een meeting met de General Manager en F&B Manager waarin lopende zaken besproken worden.

Er is hier een groot personeelstekort in het hotel. Dus wanneer nodig, spring ik bij als gastheer bij één van de restaurants. Hierdoor maak ik lange dagen maar het werk is wel afwisselend dus voelt het niet aan als zo lang.

Op 5 minuten afstand van het hotel is een plaatsje met verschillende barretjes en restaurantjes. Daar vlakbij is ook een strandje die ik natuurlijk al wel even heb bezocht. Het is een zeer klein strandje met als voordeel dat je geen schreeuwende kinderen om je heen hebt. Het nadeel is dan wel dat er ook geen strandtent ofzoiets is waar je iets kan kopen.
Ook ben ik natuurlijk weer terug gegaan om mijn Social security nummer aan te vragen. Deze keer zat er een andere vrouw maar deze zei niets behalve ‘is dit alles wat je voor me hebt?’ Dus toen dacht ik dan kan je het krijgen ook en heb ik mijn hele pakketje (met een dikte van een kleine roman) afgegeven en mocht ze het zelf uitzoeken. Na 20 minuten te hebben gewacht, heb ik te horen gekregen dat ik binnen 2 weken mijn nummer thuis gestuurd krijg.

Groetjes Richard

  • 13 April 2010 - 06:10

    Edwin:

    Hey Jongen,

    Wat een HEERLIJKE foto's !!

    Als jij zo je dag beschrijft dan kan ik me voorstellen dat het inderdaad lekker afwisselend is en dat het dagen zijn waarbij geen enkele hetzelfde is. Lijkt me heerlijk. Hard werken is dan niet erg.

    Wel onwijs leuk dat je gelijk, zoals je zelf ook al zegt, zo'n bijzonder belangrijke functie krijgt. Geeft uiteraard ook de nodig druk en verantwoordelijkheid... Maar ach... You love a challange, otherwise you wouldn't have gone there in the first place :)

    Vanuit een bijna zonnig Nederland zou ik zeggen; Keep up the good work and keep us posted.

    We bellen !!

    Garoetjes,

    Rik & Ed

  • 13 April 2010 - 08:41

    Mim:

    Owowow Richard wat een enorme straf is het voor je om daar te mogen werken hahaha. Klinkt allemaal super wat je doet dus het kan volgens mij alleen nog maar leuker worden.
    Geweldige foto's ook en je weet....daar hou ik van ;-)

    Xx Mim

  • 13 April 2010 - 09:57

    Linda:

    Ik begin nu toch lichtelijk jaloers te worden.. Is toch een ander uitzicht dan bij Tjaarda zeg :/ hehe.. Geniet ervan :D

    Xx.

  • 13 April 2010 - 16:34

    Maris En Bernard:

    Nice story!!
    Je verveelt je dus niet!!!;)
    Ook wat leuke collegae?

    En wat doe je wanneer je wel vrijtijd hebt:D

    (K)

  • 14 April 2010 - 12:29

    Eef:

    Richard HIII

    Je leeft nog!! Dacht even die is in de Bermuda driehoek beland ;)
    Fijn dat je het daar zo naar je zin hebt! Is maar goed ook want anders ging het nog een lange tijd worden!
    Hier gaat ook alles goed. Druk maar het mooie weer komt er weer aan dus we worden allemaal weer zeer happy!
    Heb je je verjaardag nog gevierd of heb je het ongemerkt voorbij laten gaan?
    Lieverd laat snel weer wat van je horen en superveel succes met al je taken! Laat ze zien dat wij Nederlanders het beste volk ter wereld zijn :p

    Dikke kus!!

  • 16 April 2010 - 08:29

    Pauline:

    Hey chick!

    Denk om jezelf met die lange dagen!
    Top, die foto's! ;-)
    Nog maar 2 maanden!
    Hier alles goed.
    Doe nu HR moduul, wel leuk!
    Park Plaza is niks geworden, nu bij Accor gesolliciteerd, hoor t volgende week vrijdag.. Spannend!

    Dikke kus

  • 02 Mei 2010 - 17:34

    Rochelle:

    Hoi hoi!

    Kben jouw blog tegen gekomen op Google toen ik aant uitzoeken was hoe ik een stage kan doen op STT! Ik kom er net vandaan, ik heb stage gelopen in Miami en 1 van mijn vriendinnen is verhuisd naar St. Thomas en was haar even opzoeken, het is er geweldig, maar dat hoef ik jou niet te vertellen ;-)

    Wat ik wilde vragen is hoe jij dat allemaal geregeld hebt? Eind vh jaar wil ik terug naar St. Thomas, maar ik vraag me af of dat dezelfde procedure is als toen ik naar Miami ging. Zou je mij jouw email adres kunnen geven, zodat ik je kan mailen?

    Thank you!

    Groetjes,
    Rochelle

  • 02 Mei 2010 - 17:35

    Rochelle:

    P.s. Mijn emailadres is chelly1316@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Amerikaanse maagdeneilanden, Charlotte Amalie

Stage op St Thomas

Recente Reisverslagen:

18 Oktober 2010

Nederlanders op het eiland!

05 September 2010

Teken van leven ;)

03 Mei 2010

Manager ?!?

13 April 2010

Het echte leven is begonnen!

28 Maart 2010

Welcome to the US Virgen islands
Richard

Actief sinds 22 Feb. 2010
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 12187

Voorgaande reizen:

21 Maart 2010 - 21 Maart 2011

Stage op St Thomas

Landen bezocht: