Manager ?!? - Reisverslag uit Charlotte Amalie, Amerikaanse maagdeneilanden van Richard Visser - WaarBenJij.nu Manager ?!? - Reisverslag uit Charlotte Amalie, Amerikaanse maagdeneilanden van Richard Visser - WaarBenJij.nu

Manager ?!?

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

03 Mei 2010 | Amerikaanse maagdeneilanden, Charlotte Amalie

Hallo allemaal,

Eindelijk weer een vrije dag dus hierbij even een update.

Vorige week ben ik met een collega na het werk naar St John geweest. Een eilandje op 15 minuten varen van St Thomas. Het is eigenlijk heel dichtbij maar het heeft een heel andere sfeer. Daar zijn we naar een aantal barretjes geweest en hebben we wat gegeten om met de laatste boot weer terug te gaan. Maar je schijnt er hele mooie stranden te hebben dus ik ga er overdag ook nog een keer naartoe.

Wel ben ik hier naar een strandje geweest letterlijk om de hoek van het hotel (zie foto’s). het is niet te groot maar het heeft wel een aantal strandbarretjes. Ik ben er vandaag gaan snorkelen. Ik bent er veel vissen tegengekomen maar ook een rog. Dus ik had ff een Steve Erwin momentje.

Ik heb mijn social securiety nummer binnengekregen en als beloning mocht ik een uur lang bij Human resources papieren tekenen. Wat er wel gunstig aan is, is dat ik afgelopen woensdag mijn eerste paycheque heb ontvangen. Maar een cheque houdt in dat je naar de bank moet om die te verzilveren. De bank is van 9 tot 15.30 doordeweeks geopend, dus op een normale werkdag kom je daar niet aan toe. Dus ik op mijn vrije dag naar de bank, heb daar een half uur in de rij gestaan, en met dat pak geld weer naar huis. Ik kon niet direct een bankrekening openen. Ik heb namelijk een brief van het hotel nodig dat ik hier woon. Dus dat wordt met mijn volgende bezoek.

De bank is in een grote Mall, dus de verleiding is er wel om direct alles uit te geven, Maar ik heb me redelijk in kunne houden. Wel ben ik naar de kapper geweest.

Sinds deze week ben ik manager/supervisor van 1 van de restaurants. Dit houdt momenteel in dat ik de leiding heb over 6 tot 10 mensen, afhankelijk van de dienst. Ik heb met hen een pre-shift meeting, en als zij problemen hebben (met betalingen, gasten enz.) los ik die op. Verder zijn er nog wat administratieve taken die erbij horen.

Afgelopen week ben ik aangesproken door HR manager dat zij door een van de managers geïnformeerd was dat ik. ‘s’ avonds aan de bar aangeschoten zou zijn en data ik ongepast gedrag met een gast zou hebben gehad”

Wat is het geval, Die avond moest er tapijt gelegd worden in 1 van de restaurants. Dat zou om 12 uur beginnen maar er was karaoke avond, die druk bezocht was, en doorging tot 12.30. Ik ben om 11.30 uur naar de bar gegaan met 2 collega’s, om even een drankje te doen. Ik ben daar 2 Franssprekende dames ( rond de 60) tegengekomen, en heb daar 15 minuten in mijn beste Frans mee gesproken. De manager die het tapijt wilde leggen was geïrriteerd dat het later begon, en heeft zijn beklag gedaan en daarmee mij en mij 2 collega’s ook genoemd.

Ik was even perplex dus ik ben bij een aantal mensen na gaan vragen of zij vonden dat ik gekke dingen had gedaan waar ik me niet bewust van was o.i.d.. Geen van alle vond dat waaronder de restaurant manager en Food and Beverage manager dus ben ik terug gegaan waar dit verhaal vandaan kwam. Maar na een 2de gesprekje met de HR manager is er hopelijk geen vuiltje meer aan de lucht.

Koninginnedag hebben ze natuurlijk nog nooit van gehoord om dat als enige Nederlander te gaan vieren is ‘m ook niet helemaal maar er is nu carnaval op het eiland en vandaag is de grote optocht. Dus ik ga weer weg achter mijn laptop vandaag en het feestgedruis in!

Garoetjes Richard

  • 03 Mei 2010 - 18:52

    Joost:

    Heey vriend!

    Heb jij weer lopen hakken in de bar? Was het happy hour?? ;)
    Klinkt weer allemaal geweldig vriend!!
    Heel veel plezier nog en spreek je binnenkort wel weer!!

    Xje hay

  • 04 Mei 2010 - 06:32

    Mim:

    Hahaa Richard, ik zat me laatst al weer es af te vragen wanneer er weer een beriggie te lezen was van jou en hupsakee daar ben je!

    Ben nog steeds enorrum jaloers op je als ik je verhalen lees. Je gaat steeds meer je draai daar vinden en bent lekker aan het genieten (en uiteraard ook hard aan het werk, laten we dat niet vergeten).

    Ik zou zeggen, drink nog lekker een aantal drankjes (mag best van mij) en tot snel!

    Xxx
    Mim

  • 04 Mei 2010 - 08:11

    Edwin:

    Ha Richard,

    Dames van 60 lastigvallen is ook een beetje hopeloos he :D

    Mijn tas + ALLES is gestolen uit mijn auto dus we kunnen even niet meer pingen... Ik contact je weer als ik m'n nieuwe blackberry in house heb..

    Wij hebben in Groningen ook zeker Koninginnendag voor jou gevierd dus wees niet bang.. :D

    Hoop dat carnaval gezellig was..

    Spreek je !

    greetz, Ed

  • 04 Mei 2010 - 11:24

    Pauline:

    Liefje!

    Lekker dat dat gedoetje met die HR nu toch weer geregeld is. Wel behoorlijk achterbaks van die ene manager!

    Hoop dat je carnaval top was! En dat je als een balletje naar huis ging!

    Koninginnendag en nacht was top! Één grote party!
    Heb nu lekker meivakantie, naja meivakantie, veel werken...
    maar je moet er wat voor over hebben om fftjes naar St Thomas te vliegen... nog maar 1 maand en 10 daagjes!! /;-D

    Nou liefje, spreek je snel!

    dikke kus en veel liefs!

  • 04 Mei 2010 - 16:06

    Maris En Bernard:

    Hey rich!
    Het is ook schaamteloos... frans, 60 en ongepast gedrag... mmmzzz dit klinkt niet als "richard" ;)
    LOL:D

    Maar hier is het koud, stuur de zon even... dan kan ik morgen los op bevrijdingsfestival!!!!

    Kus van joure

  • 06 Mei 2010 - 23:31

    Marianne:

    Volgens mij was de manager gewoon jaloers op joun charmes die goed in de smaak viel bij de franse dames ;)

  • 19 Mei 2010 - 02:35

    Boukje:

    Hoi Richard Leuk om iets van je te horen, zo te zien zit je daar op een fantastisch vakantie eiland misschien moeten we je toch maar op komen zoeken kijken of alles wel goed gaat....aardig he zo'n excuus.

  • 21 Mei 2010 - 12:15

    Birgit:

    Rich!!!

    Skat, het is tijd voor een nieuw verhaal, ik verwacht meer spannende, hilarische verhalen hoor...

    of zijn de verhalen te erg om hier te publiceren? nouja, dan pingen/msnen we ze toch gewoon!?!?!

    Geniet van je tijd daar!
    Kus

  • 11 Juni 2010 - 11:55

    Janny Van Der Sande:

    Hoi Richard,

    Hoorde van je moeder dat je hier te vinden was. Veel plezier en succes gewenst,

    groetjes van Janny en Harrie van der Sande

  • 13 Juni 2010 - 17:02

    Maris:

    Aarde aan richard!!!:D

  • 19 Juli 2010 - 03:09

    Linda:

    Lekker kort koppie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Amerikaanse maagdeneilanden, Charlotte Amalie

Stage op St Thomas

Recente Reisverslagen:

18 Oktober 2010

Nederlanders op het eiland!

05 September 2010

Teken van leven ;)

03 Mei 2010

Manager ?!?

13 April 2010

Het echte leven is begonnen!

28 Maart 2010

Welcome to the US Virgen islands
Richard

Actief sinds 22 Feb. 2010
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 12185

Voorgaande reizen:

21 Maart 2010 - 21 Maart 2011

Stage op St Thomas

Landen bezocht: