Teken van leven ;) - Reisverslag uit Charlotte Amalie, Amerikaanse maagdeneilanden van Richard Visser - WaarBenJij.nu Teken van leven ;) - Reisverslag uit Charlotte Amalie, Amerikaanse maagdeneilanden van Richard Visser - WaarBenJij.nu

Teken van leven ;)

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

05 September 2010 | Amerikaanse maagdeneilanden, Charlotte Amalie

Beste allemaal,

Ik ben nu de afgelopen tijd de assistent manager van 1 van de restaurants geweest. Dat hield ook in dat toen de manager ziek werd en op vakantie ging ik alles deed wat zijn normaal doet. Nu ben ik begonnen op de Front Desk. Ik hoopte dat mijn uren en dagen wat beter werden maar dat valt tot nu toe tegen. Ik ben er nog maar net begonnen dus kom ik er lekker in. Om een indicatie te geven, de afgelopen 4 weken ben ik welgeteld 4 dagen vrij geweest.

Vrije tijd heb ik dus niet overdreven veel. Aan de ene kant verdien ik daardoor wel lekker en heb ik niet te veel tijd om alles uit te geven. Als ik vrij ben doe ik wel leuk dingen;

Pauline is langs gekomen. De eerste nacht zijn we een naar St John gegaan en hebben we in een huisje geslapen waarbij de 2 muren horren waren dus ben je praktisch buiten. Hartstikke leuk maar de jungle maakt meer geluid dan je denkt s’ nachts. Voordeel was wel dat het lekker aan het strand was. We hebben een dagje een Jeep gehuurd toen zijn we heel St Thomas over gescheurd. De mooiste plekken van St Thomas opgezocht maar we zijn op een gegeven moment in een buurt terechtgekomen die niet heel veilig leek. Op een gegeven moment schreeuwde een willekeurige passant, op een dwingende manier, dat we rechts moesten afslaan om de wijk uit te gaan. Dat advies hebben we maar aangenomen. Het bezoek was natuurlijk veel te kort maar we hebben wel een top tijd gehad (check de foto's).

De front desk manager was jarig en op zijn verjaardag ben ik met Patrick (woont in VS en werkte op het hotel voor de zomer) in zijn boot naar Willy T geweest. Willy T is een soort piratenschip met een barretje en restaurantje. Het is aangemeerd in een baai waarbij je in de verste verte geen bewoonde wereld kan zien. Daardoor gebeuren er natuurlijk dingen die normaal alleen maar in dromen gebeuren. Wij kwamen er aan het was er niet overdreven druk maar een meerde een speedboot aan met 5 dames die een vrijgezellenfeestje aan het vieren waren. Als dames naakt van de boot afspringen krijgen ze een T-shirt, Alcohol vloeide rijkelijk, vul de rest zelf maar in….

Op de laatste dag van Patrick hebben we een dagtrip gedaan naar de Britse Maagden Eilanden. De hele dag was er open bar aan boord dus dat toen we hoorden waren we natuurlijk al verkocht. We hebben geluncht op een eiland waar de bar, waar we hebben geluncht ook het enige gebouw op het eiland was. In totaal hebben 4 eilanden aan gedaan met verschillende snorkelplaatsen, stranden en barren.

Ik ben net mijn PADI duik brevet gehaald! Tot nu toe heb ik 5 duiken gedaan, waarvan 1 nachtduik. Je gaat dan tijdens schemer het water in. Na een kwartier in het water was het echt pikkedonker, dus je ziet alleen waar je zaklamp schijnt. Wat wel raar was, is dat er visjes zijn die van licht houden, maar volgens mij maakt dat ze ook blind. Ze zwemmen namelijk de hele tijd tegen je aan. Ik kreeg zelf 1 in mijn flipper. Wat het mooie aan duiken is, is dat het net als een aquarium is maar dan zit je tussen de haaien, zeeschildpadden, kreeften, roggen, zeesterren enz, enz…

Earl is net voorbij gewaaid. Hij heeft wel wat schade aangericht op het resort maar niet veel, wat omgewaaide bomen en taken. Op 2 uur ‘s middags moesten alle gasten naar hun kamer toe omdat we niet wilden dat zij buiten liepen, op het hoogte punt van de storm. Niet iedereen kon dat waarderen, waarschijnlijk begrepen ze niet dat het voor hun eigen veiligheid is.

Het orkaanseizoen is net begonnen dus het zal vast niet de laatste zijn. Maar gelukkig hebben we hier een generator dus zijn wij 1 van de weinige plekken op het eiland die op dat soort moment nog wel stroom heeft.

Groetjes Vanaf de Maagden Eilanden!

  • 05 September 2010 - 12:53

    Johan De Jong:

    Hallo Richard,

    Ik heb genoten van jouw verslag en prachtige foto's, Dat houd dus in dat jij daar zeker geniet.Jij hebt weinig vrije tijd zeg je, maar toch kun je regelmatig geweldige dingen ondernemen lijkt mij.Hé Richard, succes in je werk en geniet maar lekker door !

    Hartelijke groeten Johan en Sjieuwke.

  • 05 September 2010 - 15:56

    Mariska En Bernard:

    Hey rich!
    Dat teken van leven was wel echt nodig hoor!!:D
    We missen je.. vooral nu de bruiloft dichterbij komt...
    Mocht je nog het idee hebben om naar nederland te komen, tussendoor...( ik hoorde zoiets vaags)
    Dan ben je altijd welkom! (Y)
    En laat het dan even weten...

    Lieverd pas heeeeeel goed op jezelf...
    En ik hoop dat we meer contact hebben..
    Stuur even je adres door, via mijn e mail of hyves ofzo!!

    Kusje! Bernard en Mariska

  • 05 September 2010 - 20:53

    Joost:

    Heey vriend!!

    Leuk verhaal en leuke foto´s!! Was inderdaad even nodig een teken van leven ook al hebben we nog gebeld!! Gave foto´s word dan toch een beetje jaloers op pauline en heb ik spijt dat ik niet gekomen ben!! ( maar ik moet zeggen shanghai was ook gaaf! )
    Ik ben nu net aangekomen op mijn stage adres!! Dus binnen kort zal ik eens kijken hoe dit waar ben jij gebeuren werkt!! Veel plezier nog en we houden contact!! ( ietsje sneller dan de afgelopen keer misschien? ;) )

    xje hay

  • 06 September 2010 - 07:03

    Mim:

    Richard,

    Dat is al weer ff gelee zeg! Maar uiteraard lees ik je verslag vanuit het daar nog steeds. zo te lezen vermaak jij je nog prima en in de weinige vrije uurtjes die je daar hebt (die je dan vast ook meer waardeert dan ooit) kun je nog een beetje "vakantie"vieren. Super!

    Veel (Werk)plezier nog en tot je volgende verslag!!

    Xx Mim

  • 06 September 2010 - 18:13

    Reinier:

    Ouwe!
    Het ziet er naar uit dat je heerlijk aan het genieten bent! TOP:)

    Hopelijk komen er meer vrijgezellen feestjes op je af

    Enjoy the waves of live

  • 07 September 2010 - 08:10

    Gijs:

    Ey Kameraad,

    gaaf van dat duiken! Zie dat je onlangs je 4daagse werkweek toch een behoorlijke kleur hebt opgebouwd ;) Wens je het allerbeste en tot pings!

    ps: Ben wel eenzaam hier in lwd nu zonder jouw en Joost :cry: :p


  • 07 September 2010 - 18:29

    Pauline:

    Jeetje! werd wel tijd hoor! ben al weer 3 maanden thuis ;-)
    Ik hoorde van Bob ook allemaal verhalen over het eind van het jaar.
    bel me binnenkort even, ben benieuwd!!
    Martijn vertekt overmorgen naar Canada voor 3 weken, ook erg leuk voor hem.
    Spreek je snel?
    dikke kus

  • 08 September 2010 - 20:08

    Djoeke:

    Seht gut aus! Erg leuke foto's en gelukkig maak je in de tijd die je hebt goed gebruik van wat de omgeving te bieden heeft!

    Genieten dus!

  • 11 September 2010 - 21:43

    Lize Kooistra:

    Hey! Wij geven jou ook een teken van leven! Leuk verhaal! Mooie foto's! We wensen je een goeie tijd toe! Poeh, maar wat een drukte joh! Zet m op! Groetjes, ons:D

  • 13 September 2010 - 15:46

    Sander:

    He rich, leuk om al je verhalen te lezen. (eerlijk gezegt vandaag voor het eerst). De laatste tijd veel moeite gehad tijd voor elkaar te vinden via de telefoon/ skype, daarom probeer ik het maar via deze weg. ik had je ook een mail gestuurd op je privemail, ik hoop dat deze aan is gekomen. Als je tijd hebt deze week, sms dan even dan maak ik even tijd voor je vrij!

    Tot binnenkort!

    Groeten Sander

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Amerikaanse maagdeneilanden, Charlotte Amalie

Stage op St Thomas

Recente Reisverslagen:

18 Oktober 2010

Nederlanders op het eiland!

05 September 2010

Teken van leven ;)

03 Mei 2010

Manager ?!?

13 April 2010

Het echte leven is begonnen!

28 Maart 2010

Welcome to the US Virgen islands
Richard

Actief sinds 22 Feb. 2010
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 12184

Voorgaande reizen:

21 Maart 2010 - 21 Maart 2011

Stage op St Thomas

Landen bezocht: